Inspirerad

I kväll är det sista träffen med skrivarcirkeln för det här året. En välbehövlig paus, om jag får säga det själv. Jag har köpt god fika att bjuda på, så förhoppningsvis blir det lite mysig julstämning av det.
Jag är fortfarande kvar i idéruset. Började på en ny novell i går och skrev 6 sidor på raken. Sen har jag suttit och planerat inför nästa års skrivarcirklar. Har också vaga planer på att försöka göra en distanskurs. Och så samlar jag material till min skrivhandbok.
Det känns bra.
Jag är en betydligt gladare och trevligare person att ha och göra med när jag är inspirerad.
Den enda som inte känns bra just nu är det här eviga jobbsökandet som allt mer börjar likna en fars. Jag lägger en massa tid på att leta jobb, skirva ansökningar, lägger pengar på kuvert och frimärken, o.s.v. Till ingen nytta alls.
Jag kommer att sluta som egen företagare, jag svär!
Fördelen är att jag är en fena på att klara mig på en minimal inkomst.

Läser just nu: Bodil Malmsten - Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj oj oj. Det där inlägget kunde lika gärna ha varit skrivit av mig... Varje ord.

2008-04-03 @ 12:36:16
URL: http://skriva.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0