Återhämtning

Kursen i Göteborg var över förväntan bra. Jag fick med mig en massa intressanta tankar och idéer att pröva, både på mig själv och på mina elever. I fortsättningen kommer jag att försöka arbeta ännu mer med skrivandet och språket som en väg till  personlig utveckling. Jag har alltid varit så fixerad vid att skrivandet ska resultera i något, gärna pengar och framgång. Men nu börjar jag inse att skivandet kan vara bra till andra saker också.
I Göteborg hade jag också ett kort möte med en person som fick de sista bitarna i mitt senaste romanprojekt att falla på plats.
När jag kom hem igen på kvällen var jag helt fylld av energi, trots att jag varit vaken sen kvart i sex på morgonen och arbetat hela dagen. Jag gick från stationen och hem i ett rasande tempo, samtidigt som jag mumlade för mig själv och  tänkte på allt jag upplevt och hur små saker får stora effekter.
Om ni skulle stöta på en person som går runt i Halmstad om kvällarna och mumlar för sig själv så kan det möjligen vara jag...
De senaste veckorna har jag mest arbetat med att finslipa mitt examensarbete från Författarskolan (en skräck/fantasy-roman för ungdomar), men eftersom jag inte kan låta bli att skriva så påbörjade jag en ny grej, mest på skoj, mest som ett experiment. Det utgår från en novell som jag skrev inför kursen på Ivö, och kretsar kring två karaktärers relation. Jag skriver en liten bit varje dag, scener utan någon särskild ordning. Jag börjar var som helst och skriver ungefär två sidor. Sen byter jag scen och skriver någon annastans. Jag har aldrig jobbat på det här sättet förr, utan har alltid skrivit väldigt kronologiskt. Jag försöker att inte ha några höga ambitioner på det här projektet (om det ens går att kalla ett projekt...), jag får se vad det blir helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Yelis

Fan vad kul det låter! Har du gått författarhögskola eller folkhögskola...skulle också vilja göra något sånt fast jag är mer intresserad av krönikor tror:) skriva i alla fall...rekommenderar du någon kurs? Gå gärna in på min blogg och titta, jag har en till felize.blogg.se..hade varit kul med lite besökare..

2007-02-13 @ 14:10:13
URL: http://yelis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0