Blandad kompott

I går var det start för Skrivarcirkel - Inspirationskurs. Det gick rätt bra, tyckte jag själv. De såg i alla fall inte alltför avskräckta ut efteråt. Jag lånade hem ytterligare en skrivhandbok för några dagar sen, Annika Burholms Den åttonde dvärgen, och fann i den några skrivövningar som jag passade på att prova. En del funkade bra, andra mindre bra. Jag hade hoppats på att vara helt färdig med planeringen av den här kursen vid det här laget, men sanningen är att man aldrig blir färdig. Jag kommer att hålla på att byta ut övningar och lägga till nya hela tiden.

Det rör på sig på andra håll också...
Jag fick ett mail från en elev vid Nordiska Visskolan i Kungälv.
Han skrev och berättade att han tonsatt min vampyrsonett, och att han och några av hans klasskamrater skulle ut på turné, och fick de lov att spela den?
Klar som fan att de får!
Jag har inte skrivit många låttexter i min skribentkarriär. Det finns en himla bra anledning till det. Jag är just nu helt förbluffad över att jag, helt oavsiktligt, skrivit något som passar till musik...

Och så vill Skrivare i Halland göra ett reportage om Demoteket.
Och där finns ju jag med...
De vill gärna publicera utdrag ur "I spindelns nät och andra noveller".
Klart som fan att de får!

Och så drar jag till Göteborg på lördag, för att fortbilda mig i cirkelledarpedagogik. Tyvärr är det bara en endagskurs, så jag får ingen frukostbuffé... Däremot en maffig lunchbuffé.
Mmmm, buffé...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0