Post-bokrea och förkylning

Den där förbannade förkylningen hann i fatt mig till slut och har nu slagit till med full kraft. Kanske var det allt det där flängandet i måndags som gjorde det. Räknade ut att jag cyklat två och en halv mil sammanlagt, i snöslask och kyla.
Så i dag ska jag ligga i sängen och inte röra mig mer än nödvändigt, vara tyst som en mus (haha!) och spara rösten så att jag förhoppningsvis kan säga något vettigt till mina elever. För jag har ju Inspirationskursen i kväll. Som tur är har jag laddat upp med långa skrivövningar, så jag kan sitta tyst och sörpla på te medan de skriver.

Fast det är inte så dumt att ligga på sängen heller. Jag har ju ett dussin nya böcker att roa mig med. Är det bokrea så är det. Mest romaner blev det, som vanligt, ett par kokböcker av den onyttigare sorten samt två böcker om te. Och så hittade jag en bok av Julia Cameron, Konsten att vara kreativ, den är jag mycket nyfiken på.
Läste ut en annan bok om kreativitet i går, Bengt Renanders En bra idé. MYCKET bra bok! Rekomenderas till alla som sysslar med kreativa arbeten.

Och så har jag fått mitt första uppdrag som lektör.
Och nej, jag tror faktiskt inte alls att jag skämtade när jag sa att jag skulle sluta som egen företagare.

Now, back to bed...

Läser just nu:  Emma Granholm - Simon & Sophie

Kommentarer
Postat av: Felize

Krya på dig!!!!!

2007-03-07 @ 15:48:52
URL: http://felize.blogg.se
Postat av: Yelis

Förresten har du läst något av Paolo Coelho? Rekommenderar jag i så fall, om du inte läst, vill säga:)

M.v.h

2007-03-07 @ 15:50:58
URL: http://yelis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0