Snö

I dag var det start för kursen i självbiografiskt skrivande. Och det gick väl bra, förutom att vädret ställt till det så att hälften av deltagarna inte kunde komma. Fast de fyra som tagit sig upp och dit verkade ha roligt. Det känns alltid riktigt bra när man kunnat ge ett råd som någon visar sig ha mycket glädje av. Det är ju därför jag håller på med det här, för att alla de erfarenheter jag samlat på mig ska komma andra till nytta.

Katten och jag är ensamma hemma i dag, och för min del så betyder det att jag ska göra klart redigeringen av min roman. Jag har bara lite, lite finputsning kvar, sen är det färdigt. För den här gången. Jag vågar inte ens drömma om att det ska vara den sista genomläsningen, för det vet jag att det inte är. Men jag har ändrat på mycket färre saker den här gången, mest bara småpet med ord och skiljetecken, och det måste betyda att jag kommit någonstans med den.

Jag brukar skämta om att jag kommer att sluta som egen företagare.
Nu börjar jag undra om det verkligen är ett skämt...


Kort efter att jag skrivit ovanstående inlägg somnade jag och drömde att jag hittade en ny trappa på biblioteket som fungerade som en sorts genväg, samt att jag hade textdiskussion med mina nya elever, i  min säng.
 Jag kan nog med säkerhet säga att chansen att jag hittar en hemlig trappa på biblioteket är avsevärt större än att jag skulle börja hålla textdiskussioner i sängen.

Kommentarer
Postat av: Yelis/Felize

Hej Gothique! Så du undervisar också...va kul! Har länge tänkt på att gå en skrivarkurs...har du läst något av det jag skrivit? Tänkte eftersom du har erfarenhet och kunskap om skrivande; om du bara skulle kunna ge mig en kort feedback (dvs om du har tid eller när) behöver "boosta" mitt sjävförtroende lite. Många säger att jag skriver bra! Har själv studerat i Lund som du men sociologi, statsvetenskap, litteratur och filmvetenskap...så jag har ett ganska bra bagage. Har väl inte trott tillräckligt på det förutom att jag älskar känslan jag får när jag skriver. Hur får man sina artiklar producerade i tidningar? Har du lite tips att ge mig? Hade varit grymt, enormt tacksam!!!!!!! Lycka till men dim roman...hoppas att jag får läsa den någon dag! Hälsningar Yelis/felize

2007-02-25 @ 23:52:30
URL: http://felize.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0