I väntans tider

I tisdags så kom den. Äntligen.
Mitt exemplar av Daughter of Hounds, Caitlín R. Kiernans senaste roman.
Med andra ord: en ny roman av min absoluta favoritförfattare.
Den ligger på soffbordet nu. Jag sätter mig ner, tar upp den, pillar på den, bläddar i den. Läser de första meningarna, lägger den ifrån mig igen. Vet att om jag börjar så finns det ingen återvändo. Just därför låter jag bli.
Jag har inte tid just nu.
Förbannelse över allt annat som måste göras, jag vill läsa Kiernan!
Men det är ohyfsat mot gästerna som kommer i morgon. Det är ohyfsat mot mina skrivarelever, deras texter måste få gå först.
Tänker jag och börjar inte läsa Kiernan fast det kliar i hela kroppen av längtan.
Snart, snart, bara den här helgen också, bara ett par dagar till, sen så... 

"Beware friendships and love affairs with writers, because, sooner or later, it all goes into the stew."
- Catilín R. Kiernan
Och ja, det är sant.

Läser just nu: Bara Marcel samt mina skrivarelevers texter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0