Post-bokmässa och lite annat

1.
Jag var som sagt på bokmässan förra fredagen och lördagen och träffade bekanta, lyssnade på härlig poesi och intressanta föredrag. Och köpte bara två böcker. Två böcker! Det är rekordlågt för min del. I vanliga fall släpar jag med mig minst två kassar hem. Kanske beror det på att jag i egenskap av litteraturkritiker får en hel del bra böcker skickade hem till mig, alldeles gratis. Behöver jag säga att jag gillar det jobbet? Faktiskt så gillar jag det så mycket att jag nu letar nya uppdrag och försöker få in en fot på en del andra tidningar också.

2.
Jag fortsätter att dra från hus och hem för att sätta mig några timmar på biblioteket och arbeta. Funkar bra när det ska skrivas bokrecensioner eller planeras inför skrivarcirklar, men mindre bra när det gäller skönlitteratur.

3.
Och på tal om skönlitteratur... Jag fick en nödvändig men obehaglig insikt om mitt pågående romanprojekt. Det spår jag slagit in på visade sig vara tämligen dött och det fanns inget annat att göra än att stryka de senaste femton sidorna och börja om. Egentligen är jag inte förvånad. Det händer jämt.
Men jag skriver på den åtminstone. Det tog ett tag att komma igång igen, efter att jag övergivit den förra sommaren till förmån för ett annat romanprojekt som tog över (och som nu ligger och väntar på att bli genomläst och bearbetat igen).

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!
Du skriver ju bra och i "rätt" genrer, så jag vill tipsa om att fantasyföreningen Catahya söker noveller till sin tredje novellantologi. Om du är intresserad så kan du läsa mer om det här: http://www.catahya.net/novell/novellsamling.asp :)

2007-11-05 @ 20:49:58
URL: http://www.vildvittra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0