Ordning och reda, bokmässa på freda

Mitt "dra från hus och hem"-koncept funkar alldeles utmärkt. Både i dag och i går har jag tillbringat några timmar på högskolebiblioteket med Zelda, min laptop och vi har varit mycket produktiva. Artikeln jag håller på att skriva för Mitrania är så gott som färdig och jag har det mesta planeringen inför skrivarcirkeln klar. I morgon ska jag skriva en bokrecension och fika med några f.d. skrivarelever, på torsdag är det skrivarcirkelpremiär och på fredag drar jag till bokmässan där jag också kommer att hålla till under lördagen.
Och ja, jag känner mig laddad. Det ska bli skitkul, som vanligt. Jag bläddrar i mässkatalogen och stryker under med rödpenna. Det är så mycket jag vill se och lyssna på. I år har jag dock valt bort de långa seminarierna till förmån för fler monteraktiviteter. Sen är det förstås härligt att bara ströva runt och se vad man kan hitta.
När jag tänker på det så kommer det ju att bli som två dagars semester eftersom jag inte kommer att hinna (eller orka) göra något annat de dagarna. Bra. Jag kan behöva lite semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0