med känsla för litteratur

När jag nu sitter och tittar igenom höstkatalogerna från förlagen på jakt efter böcker som jag kan tänka mig att recensera upptäcker jag plötsligt att jag faktiskt redan har läst en av de kommande debutromanerna. Fast som manus, med mig i rollen som lektör. Dock ligger den på ett annat förlag än det jag läste den för. Inte mitt fel! tänker jag genast. Jag var nämligen väldigt positiv till det här manuset och tyckte att det var värt att anta. Uppenbarligen var jag inte ensam om det.
Det känns bra ändå, på något sätt, även om "fel" förlag gav ut den. Det betyder ju att jag faktiskt har lite talang för det här med att läsa och bedöma litteratur.

Däremot verkar jag vara den enda som inte blivit helt förälskad i Amanda Svenssons debutroman Hey Dolly. Jag satte dock inte rubriken på den här recensionen. Tycker inte riktigt att den sammanfattar vad jag menar.

För övrigt är det Världsbokdagen i dag. Vill fira, men vet bara inte riktigt hur. Jag lever ju redan med böcker 365 dagar om året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0