mmmm, mat....

Jag verkar ha kommit in i en period då jag kräver riktigt god mat. Jag är visserligen lite av en matnörd jämt men ni vet hur det är. De flesta dagar i veckan orkar man bara röra ihop något lätt och välbekant. Just nu bläddrar jag i alla kokböckerna efter nya raffinerade recept att pröva (tar gärna emot tips, kom bara ihåg att jag är veggo) och tycker att det låter helt okej att ha efterrätt sju dagar i veckan.
I går lagade jag och min sambo en fantastisk lasagne med spenat och fetaost. Medan den tillagades i ugnen fixade vi till en förrätt med baguette och en röra på gräddfil, finhackad purjolök, tångkaviar och lite dill. Efterrätten bestod av hallon- och blåbärspaj med hemmagjord vaniljsås. Ljuvligt!
Eftersom jag ändå var inne i ett matskov tyckte jag att det var lika bra att läsa om mat också, så jag började på Lily Priors La Cucina, vilken passar extra bra eftersom jag är helt såld på medelhavsmat. Jag sitter nästan och dreglar medan jag äter och drömmer om färsk pasta med tomat- och auberginesås, marinerade kronärtskockor och cheesecake med ricotta och citron...
Frågan är vad jag ska läsa härnäst. Chocolat av Joanne Harris kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0