bokrapport juli

Jeff Lindsay - Darkly Dreaming Dexter
Bret Easton Ellis - American Psycho
Denise Rudberg - Tillsammans
Denise Rudberg - Tillsammans: andra boken
Joe Hill - Vålnader
Céline Curiol - Utrop
Poppy Z. Brite - Exquisite Corpse (omläsning)
Mia Ajvide - Om en flicka vill försvinna

Ljudböcker
Joan Didion - Ett år av magiskt tänkande
Jens lapidus - Snabba cash
Jeanette Winterson - Fyrväktaren
L. Frank Baum - Trollkarlen från Oz
Carl-Henning Wijkmark - Stundande natten
Kajsa Ingemarsson - Små citroner gula
Helena von Zweigberk - Ur vulkanens mun

Nästan lika många ljudböcker som "vanliga" den här månaden. Kan ha att göra med att jag jobbat sex nätter i veckan, fem veckor i sträck. Dessutom har den här månaden varit ovanligt schizofren, till och med för mig. Vad har till exempel Små citroner gula gemensamt med Snabba cash?  Eller Vålnader med Tillsammans? Visserligen skulle jag förmodligen inte ha läst den senare om det inte vore för recensionen, men ändå. Å andra sidan recenserade jag Vålnader också, men den skulle jag ha läst ändå.

Sjäv trodde jag mig ha blivit mätt på blod och hjärnsubstans efter American Psycho, men bara en vecka senare blev jag ändå sugen på att läsa om Exquisite Corpse, vilken också innehåller rätt mycket av den varan. Sen hade jag en lång nattlig diskussion/monolog med/för min sambo om vad som skiljde våldet åt i de båda romanerna. Ibland tycker till och med jag att han borde få medalj för att han står ut med mig...
Och nu vill jag läsa om mer av Poppy...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0