bokrapport november

snart är det dags att summera hur mycket jag läst under hela året. Tänkte sätta tänderna i ett par tre di8ktsamlingar innan jul, bara för att bättra på statistiken.

Stephenie Meyer - Breaking Dawn
Aidan Chambers - Det här är allt - Cordelia Kenns kuddbok
Sara Shamloo - Glora
Anna Hallberg - Mil
Mårten Sanden - Den femte systern
Vigdís Grímsdóttir - Jag heter Isbjörg jag är ett lejon
Katarina von Bredow - Syskonkärlek

Och bara en enda ljudbok
Alice Sebold - Månvarv

Lite snabb överslagsräkning visar att bara Breakin Dawn och Det här är allt blir över 1500 sidor ihop... Å andra sidan vägs det upp av att både Glora och Mil var extremt korta. Jag läste faktiskt båda på en och samma dag. Värt att notera är också att Breaking Dawn bara tog tre dagar att läsa, medan Det här är allt tog nästan en hel månad, trots att den senare bara var knappt 100 sidor tjockare.

Bäst i november: Breaking Dawn, för jag är trots allt en hopplös fanpire, även om jag hejar på varulven.
Sämst i november: Breaking Dawn, för att Bella trots allt inte dumpade Edward.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0