känn pulsen slå

Min första recension för året blev av Känn pulsen slå av Berny Pålsson. Recensionen finns att läsa här.
Jag upptäckte Berny Pålsson för ett par år sen då jag läste en artikel om henne i en tidning (har dock glömt vilken). Jag insåg att jag helt enkelt bara måste läsa hennes debutbok Vingklippt ängel och ju förr desto bättre. Sagt och gjort, jag gick in och sökte efter den i bibliotekets katalog, och visst, det fanns inne. Bara till att sticka ner och låna alltså. Haken var bara att min sambo försvunnit i väg med min cykel eftersom hans egen, nyinköpt från Biltema, fortfarande inte var färdigmonterad. Men skam den som låter sig hindras av såna bagateller. Jag tog verktygslådan med mig ner till cykelkällaren och monterade klart cykeln och testkörde den sen ner till biblioteket.
Vad gör man inte för litteraturen?

Och så var det det där med biblioteksböcker... Jag skulle ju inte låna fler. Min bokhylla svämmar över av olästa böcker, det är helt onödigt att släpa hem fler. Men ändå... Egentligen skulle jag bara in om biblioteket och lämna en hög böcker i onsdags. Men man kan väl få kolla lite, tänkte jag. Det finns det inget förbud mot...
Naturligtvis släpade jag hem en bok. Jag har bara en sak att säga till mitt försvar. Bokhora made me do it!

Läser just nu: Myggor och tigrar - Maja Lundgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0