romanens snara undergång

Det blev inget bokköp på Åhléns eftersom deras rea var den sämsta på många år. Är det bara deckare och kokböcker som säljer nu för tiden? Samma tendens syntes på ICAs bokreabord. Suck... Var har de hederliga stora romanerna tagit vägen? Men jag sparar åtminstone pengar och håller mig nästan till bokköpsförbudet. I stället gick jag in om biblioteket och hittade Daniel Sjölins Världens sista roman och kunde inte låta bli att låna den, fast jag egentligen inte ska låna böcker heller. Än så länge har det där med att hålla mig till mina egna böcker inte direkt funkat...

På tal om Daniel Sjölin så är han ju också programledare för Babel, ett av mina favoritprogram och nu dessutom Sveriges första klimatsmarta teveprogram. Så nu älskar jag dem för det också, miljömupp som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0