grått nytt hår

Jaha, då var det alltså 2008. Jag måste medge att jag sett fram emot ett nytt år. Att få börja om på ny kula, nya projekt, nya ambitioner. Ursprungligen planerade jag att påbörja redigeringen av min ungdomsroman, med arbetsnamnet Livsviktigt. Men i stället började det nya året med ännu ett av de där "bra" refuseringsbreven gällande min skräck/fantasy-roman Höstmåne. Ett sånt där "vi gillar detta, det är bra, du skriver jättebra, men..."-brev.
Ibland undrar jag om inte det här egentligen är värre än de rena refuseringsbreven. Det känns som om jag är så förbannat nära, men ändå fattas det något. Vad ska man egentligen göra för att räcka ända fram?
Hur som helst la jag om mina planer och plockade fram Höstmåne igen. Så nu läser jag igenom den för jag vet inte vilken gång i ordningen.
Samtidigt har jag på allvar börjat skriva på nästa bok, med arbetsnamnet Ekon. Den har länge bara varit ett antal fragment i okronologisk ordning, men nu börjar den så sakteligen ta formen av en roman den också.

På fredag kommer Svensk bokhandels vårkatalog och då är det julafton igen för alla litteraturkritiker. Då får vi skriva önskelistor med de böcker vi vill recensera och kanske kommer den snälla kulturredaktören på tidningen att ge oss åtminstone en del av dem.

För övrigt läser jag som besatt. Sluträkningen över lästa böcker 2007 var pinsamt dålig. I alla fall för att vara jag. Så nu gör jag allt för att ta igen det under januari.

Kommentarer
Postat av: Snöfrid

Vet hur det känns. Jag har fått ett antal sådana refuseringsbrev själv, sitter alltid efteråt och funderar över vad det är jag gör fel?
Men men... man ska aldrig ge upp. Nån gång måste de ju ta emot boken ;) hehe.

2008-01-14 @ 16:28:53
URL: http://fantasy03.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0