nyårsambitioner

Jag ger inga nyårslöften. Däremot har jag ofta en massa ambitioner för det nya året. Och en av dessa var att jag under 2008 skulle ägna mer tid åt de böcker som redan står i min bokhylla och mindre tid åt att jaga efter andra. Jag ska med andra ord undvika att köpa nya böcker samt inte låna på mig stora högar biblioteksböcker.
Tre veckor in på det nya året kan jag konstatera att det gått...sådär.
För det första kan jag aldrig hålla mig borta från Byring & Bråte, så jag instiftade snabbt en undantagsregel gällande det stället. Man köpa böcker på Byring eftersom pengarna går till Amnesty, och alltså räknas det som välgörenhet. Och vem kan förresten motstå ett inbundet exemplar av James Joyces Odysseus för bara 25 kronor?
Däremot har jag svårare att förklara de sex biblioteksböcker som ligger på soffbordet och väntar på att bli lästa. Det var ju faktiskt inte alls meningen. Visserligen är det väl bara till att vandra till biblioteket och lämna dem, men jag har väldigt svårt för att skilja mig från böcker innan jag har läst dem. Men de här blir de sista, i alla fall för det här halvåret.

Sen har jag inte en aning om hur jag ska klara av bokrean...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0