saker jag inte visse om min sambo

Eftersom sambon var borta hela helgen passade jag på att sticka till Kattfotens loppmarknad i förhoppning om att komma över lite böcker (jag älskar att kunna kombinera bokshopping med välgörenhet men det är lite farligt att gå till Kattfoten eftersom risken finns att jag utöver böckerna får med mig ett par katter hem, vilket varken sambon eller den redan befintliga kattherren skulle tycka om). Av någon anledning blev det två chick-lit-romaner, en genre som annars är rätt underrepresenterad i min boksamling. På söndagskvällen kom sambon äntligen hem och jag förevisade mina nya fynd, Jenny S av Denise Rudberg och Sushi för nybörjare av Marian Keyes. Denise Rudberg har jag nyss läst eftersom jag recenserat hennes senaste ungdomsbok. Marian Keyes har jag aldrig läst och tänkte väl att inte heller min sambo skulle ha någon koll på henne. Men...
Sambon: Marian Keyes... Hon har jag läst.
Jag: Va?
Sambon: Ja. Inte den här, men När Lucy Sullivan skulle gifta sig.
Jag: Vadå? Lånade du den av din mamma, eller?
Sambon: Nej, jag köpte den.
Jag: Själv? Gillade du den då?
Sambon: Jo, den var helt okej. Hon skriver rätt bra faktiskt.
Visst vet jag att min sambo läser, det är inte det. Men när han väljer böcker tenderar det att bli fantasy, sci-fi eller klassiker. Men chick-lit? Det hade jag verkligen ingen aning om.

Själv verkar jag ha gått ner mig i något sorts våldsträsk: Darkly Dreaming Dexter följt av Joe Hills Vålnader följt av American Psycho och med Snabba cash i MP3-spelaren (vilken jag till min stora förvåning faktiskt gillade). Jag kanske faktiskt behöver lite snäll lättsmält chick-lit efter det där...

Läser just nu: Bret Easton Ellis - American Psycho
Lyssnar på: Jeanette Winterson - Fyrväktaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0