the sound of...

Min senaste besatthet heter ljudböcker. Tidigare har jag varit väldigt skeptisk till denna form av "läsning", men nu när jag ska ägna en massa tid åt ett trist menlöst jobb i sommar (tidningsbud) ger min ljudböckerna en fantastisk möjlighet att göra något vettigt samtidigt som jag arbetar. Medan kroppen lufsar runt med tidningar njuter hjärnan av stimulerande litteratur. Det är till och med så att jag börjar tycka att jobbet nog är rätt okej ändå. Jag menar, hur många har möjlighet att läsa på arbetstid? Jag hinner lyssna på ungefär två böcker i veckan, så det blir ett rejält lästillskott. Så nu botaniserar jag bland ljudböckerna på biblioteket och i dag ser jag till min stora glädje att DN erbjuder tre bra böcker till nedladdning i sommar. Tre böcker som jag dessutom tänkt läsa ändå. Perfekt!
Just nu lyssnar jag på Erlend Loes Expedition L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0