skryt skryt skryt och lite annat

Den här våren har jag avstått från att hålla skrivarcirklar. Efter att ha hållit på oavbrutet med dem i nästan tre år så kände jag att jag behövde en paus. Jag var helt enkelt trött på det. Jag behövde ägna mig mer åt mitt eget skrivande, vilket jag verkligen har gjort den här vintern och våren, och med bra resultat också, jag är nästan klar med ännu en roman. Jag har också prövat något som är helt nytt för mig, nämligen att måla akvarell. Faktum är att det har varit väldigt givande att pröva att uttrycka sig i ett nytt medium. Jag är så hemma i skrivandet vid det här laget att jag helt glömt bort hur det är att vara nybörjare. Men med akvarellmålningen är jag verkligen nybörjare. Samtidigt ser jag många likheter mellan att måla och att skriva och jag börjar förstå att de flesta kreativa uttrycksmedel bygger på samma grund. Nämligen entusiasm, lust och oändligt med tålamod.

Nu är det dock dags att börja planera inför höstens skrivarcirklar och om vi får deltagare nog så blir det två. Jag ser verkligen fram emot att få leta fram och testa nya skrivövningar och fundera på kluriga skrivuppgifter. Den här pausen har alltså helt klart tjänat sitt syfte. Nu har jag lust till det här igen.

Men medan jag har legat lågt så har några av mina tidigare cirkeldeltagare utmärkt sig. En av den går just nu på Skrivarlinjen på Skurups folkhögskola och de ger i vår ut en antologi. Den ser väldigt lovande ut tycker jag.
En annan är just nu en av de aktivaste deltagarna i Månpockets "Ordet är fritt"-tävling. Hitintills har hon fått två hedersomnämnanden. Dessutom har hon nyligen skickat sin första roman till förlag. Bra jobbat!
Jag är förstås väldigt stolt över dem båda två.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är en av eleverna på Skurups folkhögskola, som ger ut antologin du länkade till. Jag blev lite nyfiken- vem är det som du haft i skrivarcirkel?
REKLAM
Du borde beställa ett ex på hemsidan.
SLUT REKLAM
/Jenny

2008-05-31 @ 13:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0