äntligen breaking dawn

I dag rök kattens andra hörntand också. Men tack vare försäkringen är jag inte ruinerad. Sen hjälper det ju att jag inte har så många räkningar den här månaden. Ironiskt nog var de flesta "lyx-räkningar", det vill säga sånt som jag egentligen, i strikt mening, skulle kunna ha klarat mig utan. Typ privata ridlektioner och...ja, böcker. För jag var ju bara tvungen. Det fanns ju liksom inget alternativ. Jag vet att jag egentligen är alldeles för gammal och helt fel målgrupp, men...
Jag är ju ett lika inbitet Stephenie Meyer-fan som alla andra...
Fråga mig inte varför. Inte är det Meyers språk som lockar i alla fall. Och handlingen är mer än en smula banal, det medger jag. Dessutom gillar jag inte Edward. Ja, ni läste rätt. Jag gillar honom inte. Han är helt okarismatisk och faktiskt rätt trist. Och jag, som brukar avguda vampyrer, finner att jag hellre hejar på varulven. Där har vi de enda verkliga känslorna i de där böckerna.
Kanske är det just därför jag vill läsa Breaking Dawn. För att jag när ett litet hopp om att Bella till slut ska ta sitt förnuft till fånga och dumpa iskillen och rymma med varmblodet i stället.
Fast det lät dröja innan jag får tillfälle att försvinna ner i Meyer-träsket igen. Recensionsböckerna radar upp sig och varenda en verkar vara minst fyrahundra sidor tjock.
Nästa helg kanske?



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gillar inte heller Edward! Och jag tycker att det är så skönt varje gång jag hör/läser en kommentar av någon som inte avgudar honom. ;)



Citerar vad jag skrev i Catahyas forum en gång: "Edward har ett sätt mot Bella som jag finner extremt irriterande, oattraktivt och allmänt dumt. Och jag tycker att det faktum att han är vampyr används lite som en ursäkt för att han ska få vara sådan. Jag menar, mänskliga män som är så bossiga, kontrollerande, svartsjuka och överbeskyddande mot sina flickvänner ses ju typ som potentiella kvinnomisshandlare. Men med Edward är det tydligen romantiskt."

2008-11-09 @ 12:39:24
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0