världsbokdagen

I dag är det Världsbokdagen! Jag tänker att man borde fira det. Jag tänker att man borde ägna hela dagen åt att ströva i bokhandlar, bibliotek, antikvariat, för att sen sätta sig ner i soffan med en god kopp te och läsa hela kvällen, långt ut på natten. Jag tänker att det hade varit så himla mycket bättre om världsbokdagen infallit i går, då jag hade åtminstone en viss möjlighet att göra allt det där.
Tyvärr har jag grymt tight schema för dagen, vilket på sin höjd bjuder på lite lästid någon gång efter klockan nio på kvällen, och då är det en än så länge rätt medioker recensionsroman som gäller. Men någon långt ut på natten läsning är det inte tal om, snarare ett tidigt sänggående eftersom jag ska jobba dubbelt i morgon (både natt och dag). 
Trots detta hade jag tänkt hinna med en sväng in om Halmstads bokhandel i eftermiddag, eftersom de dagen till ära erbjuder 20% rabbatt på alla böcker. Sen kan jag alltid glädja mig åt att jag om nätterna kan gå och lyssna på Bläckhjärta av Cornelia Funke, en bok som i allra högsta grad handlar om just böcker och läsning och som jag tokälskade nästan från första början.Så mycket att jag undrar om det inte vore värt att skaffa sig ett eget ex. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0