bokrapport november

November var ingen bra läsmånad. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske har jag bara haft för mycket annat i huvudet. Det här ynkliga var vad jag hann med:

Joyce Carol Oates - Mörkt vatten (omläsning)
Andreas Roman - Någon i din säng
Isabella Varricchio - Pioner
Monika Fagerholm - Den amerikanska flickan
Caitlín R. Kiernan - The Red Tree

Ljudbok
Carolos Ruiz Zafón - Ängelns lek


Bäst i november:
Jag säger The Red Tree. Först var jag tveksam, för Kiernan gör det inte lätt för läsaren. Intrigen är snårig och man vet aldrig riktigt vad som pågår. Men ju mer jag tänker på den desto bättre blir den. Och en bok som dröjer sig kvar är det allra bästa.


Sämst i november: Pioner. Inte för att den var dåligt skriven, men den engagerade mig inte. Jag kände mig rätt likgiltig till både handlingen, språket och personerna i boken. Kan inte heller minnas vad det var som fick mig att vilja läsa den.



Kommentarer
Postat av: violen

Pioner tror jag var med i Maoluos bokklubb i våras, tyckte inte den verkade vara sådär jättebra men skrev upp den. Har dock inte läst den och nu gör jag det def. inte!!!!

2009-12-03 @ 16:08:05
URL: http://violensboksida.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Jag kände ungefär likadant inför Pioner. Likgiltighet är aldrig en bra känsla när det handla rom läsning...

2010-01-05 @ 18:04:36
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0