biblioteksmani

Nu när jag äntligen har avverkat alla recensionsböcker för den här säsongen tänkte jag att jag skulle belöna mig själv genom att låna en eller två nya böcker från biblioteket. En eller två, alltså Max. När jag säger såna saker brukar min sambo skratta åt mig. Jag låtsas inte om honom utan går till biblioteket fullt inställd på att inte hitta särskilt mycket.
Trettio minuter senare går jag därifrån. Med ett långt lånekvitto och fem böcker nedtryckta i väskan.
Således kan jag nu se fram emot att läsa Kall hud av Albert Sánchez Piñol, Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska av Claire Castillon, No och jag av Delphine de Vigan och Tills skulderbladen blivit vingar av Sofia Rapp Johansson. Dessutom kom andra delen av Kouta Hiranos manga Hellsing med (och jag måste säga att jag verkligen avskyr att läsa från höger till vänster...).
Eftersom jag ska vara ledig ett tag och således har gott om tid till att läsa så känns det inte som om det spelar någon större roll att mina försök att begränsa mina bibliotekslån gick i stöpet den här gången också. Och sambon kan få skratta om han vill. Det bjuder jag på.

P.S
I dag föll förstås ännu en recensionsbok ner på min hallmatta, just som jag trodde att jag var säker. Men den är kort och jag har som sagt gott om tid...
D.S


Kommentarer
Postat av: Schuldig

Att läsa från vänster till höger är en vanesak; man lär sig faktiskt ganska fort. Å andra sidan kommer det från en som alltid har läst tidningen baikfrån, så det är kanske en gammal barndomsskada. Men det är mödan värd att läsa Hellsing, i alla fall om du frågar mig. :)



Lycka till med bokhögen; fem är ändå inte så illa. Det är ju ett ensiffrigt tal. ;)

2009-06-08 @ 20:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0