bokrapport juni

Okej, jag vet att juni inte är slut riktigt än, men jag kommer att vara upptagen på annat håll ett tag och jag kommer ändå inte att hinna läsa särskilt mycket i dag.
Juni var hur som helst en betydligt bättre läsmånad än maj. Jag hann med så här mycket:

Unni Drougge - Andra sidan Alex
Monika Häägg - Solbarnet
Holly Black - Ironside
Laurell K. Hamilton - Danse Macabre
Claire Castillon - Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska
Sofia Rapp Johansson - Tills skulderbladen blivit vingar
Elizabeth Bear - New Amsterdam

Ljudböcker
Johan Theorin - Skumtimmen

Bäst i juni: New Amsterdam. Jag köpte den här boken i födelsedagspresent till mig själv då jag var i Malmö i julas, utan att egentligen veta särskilt mycket om den. Men den visade sig innehålla nästan allt jag gillar. Alternativ historia, steampunk, viktorianska mordgåtor, detektiver och dessutom vampyrer. Kan det bli bättre? Nä, det blir det faktiskt inte.

Sämst i juni: Det tar nästan emot att erkänna det, men... *gråter en liten skvätt* ...Danse Macabre sög verkligen. Och då tänker jag inte i första hand på vampyrerna. Inte ens de var tillräckligt för att rädda den här röran till bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0