bokrapport maj

Maj var en usel läsmånad. Det finns inget annat ord för det. En stor del av orsaken bakom det stavas jobb, eller "jobb" som jag föredrar att kalla det. Det vill säga allt det där slitgörat som man gör för att kunna betala räkningarna och som i stort sett inte ger mycket mer än just pengar. Vilket kan vara användbart, det medges. Men litteratur är ju som luft för mig, utan litteratur mår jag helt enkelt inte bra.
Hur som helst, det här är vad jag lyckades skrapa ihop:

Neil Gaiman - The Absolute Sandman vol. III
Cannie Möller - Oktober
Mattias Johnsson - Vilddjuret vaknar
Philip Roth - Envar
Ted Bell - Nära ögat

Ljudböcker
Unni Drougge - Boven i mitt drama kallas kärlek
Silke Scheuermann - Timmen mellan hund och varg
Kate Mosse - Labyrinten

Bäst i maj: Kan bara bli Sandman, även om jag tyckte att Vilddjuret vaknar var en riktigt schyst roman.
Sämst i maj: Nära ögat. Den skulle jag definitivt inte ha läst färdigt om det inte vore för att jag fått i uppdrag att recensera den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med Vilddjuret vaknar. Kommer det någon recension på den boken?

2009-06-09 @ 10:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0