svensk skräck i massor

Jag har tidigare hävdat att jag tycker alla som ser John Ajvide Lindqvist som Sveriges ende skräckförfattare inte vet vad de snackar om. I en intervju på Bokhora bekräftar nu respektable Mattias Fyhr detta.
"Att påstå att Sverige inte har haft skräck förr, eller att den blivit ”rumsren” nu är ganska ytligt, enligt min bedömning ett kallt beräknat PR-trick för att tjäna pengar på unga människor som gillar skräck men som inte känner till historien."

Kunde fan inte ha sagt det bättre själv!

P.S Inget ont om Ajvide Lindqvist. Han skriver jättebra böcker och det är kul att han nått ut till så många läsare. Men han var absolut inte först med att skriva skräck i Sverige, något som okunniga medier gärna vill få oss att tro. D.S

Kommentarer
Postat av: Lova

Jag håller fullständigt med dig! Marknaden för skräcklitteratur i Sverige är inte direkt stor, men att påstå att han skulle vara den ende skräckförfattaren är bara löjligt. Jag är också förtjust i John Ajvide Lindqvists böcker, men han är ju långt ifrån den enda i min bokhylla, om man säger så.

2009-03-03 @ 08:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0