sexy vamps

Efter flera år av snack verkade det till slut verkligen bli film av Laurell K. Hamiltons Anita Blake-böcker.Det kanske blir bra, det finns risk för katastrof. Jag menar, vem ska man egentligen sätta i rollen som Jean-Claude? Vilken vanlig dödlig kan spela en sån roll utan att det blir fånigt? Det krävs ju trots allt en hel del för att lyckas vara farlig och samtidigt se ut som en hjälte från en historisk Harlequinroman (för er som inte har läst böckerna: tänk långt lockigt hår, kråsskjorta uppknäppt ner till naveln samt riktigt tajta brallor).  Böckerna hör till mina favoriter i vampyrlitteraturen, eller åtminstone de första tio böckerna i serien. Tyvärr har Hamilton urartat en del de senaste åren. Kanske ett bra exempel på att man kan behöva en begåvad redaktör som går in och rensar upp trots att man har blivit  bestsellerförfattare.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ojoj. Jag är rätt förtjust i de böcker jag har läst (de fyra första), men det kan verkligen bli hur fjantigt som helst.

2009-05-06 @ 18:38:50
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0