bokrapport september

Nu är det höst på riktigt! Kanske var det det usla vädret som gjorde september till en hyfsat bra läsmånad. Eller så är det för att recensionsböckerna, som i mitt fall för det mesta är ganska korta ungdomsböcker, har börjat trilla in. Det här hann jag i alla fall med:

Johanna Lindbäck - Tänk om det där är jag
Jessika Berglund - Simtag
Aase Berg - Människoätande människor i Märsta
Marie Hermanson - Mannen under trappan
Margareta Strömstedt - Natten innan de hängde Ruth Ellis
Ingrid Olsson - Känslan av att hoppa
Aase Berg - Loss
Monika Häägg - Månguden
Joyce Carol Oates - Djur

Bäst i september: Många bra den här månaden. Marie Hermanson är alltid läsvärd, precis som JCO, men Jessika Berglunds debutroman imponerar också. Och Aase Berg går inte av för hackor hon heller. Nej, jag kan inte bestämma mig.
Sämst i september: Inget jättehemskt det här månaden.

Deesuotm har jag börjat på min nya läsdagbok!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0