bokrapport augusti

Jag läser alldeles för lite. Det bara är så. Bokhögarna blir ju aldrig mindre. Augusti hotade att bli en katastrofmånad, men tog sig då jag hann läsa ut två böcker i sista sekund. Resultatet är således:

Cornelia Funke - Bläckdöd
Ian McEwan - Lördag
Sara Kadefors - Borta bäst
Liw Enqvist - Svenska flicka
Anna Jörgensdotter - Bergets döttrar
Linnea Lundborg - Inte ännu förlorade (från Demoteket)

Ljudböcker
Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes
Muriel Barbery - Igelkottens elegans


Bäst i augusti: Alltså det blir nästan orättvist, men... Bläckdöd förstås. Jag är ju helt frälst. Men jag gillade Igelkottens elegans (än så länge har jag gillat allt jag har läst från Sekwa förlag) och Bergets döttrar också.

Sämst i augusti: Svenska flicka. Det här en sån där bok som jag undrar varför jag över huvud taget envisas med att läsa klart (förmodligen för att jag är helt oförmögen att bara sluta läsa i en bok när jag väl har börjat). Visst är det spännande och exotiska miljöer (strippklubbar i Italien), men den är så förbannat rörig att det aldrig blir någon riktig handling i den. Och språket är trist. Och dessutom är den riktigt dåligt korrekturläst. Nej, det här hade jag kunnat vara utan


Kommentarer
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

kul att du också skriver bokrapporter, jag var visst sist i världen med det!

2009-09-02 @ 13:31:40
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Känner igen det där med att bokhögarna aldrig blir mindre. Så snart jag tycker att jag har betat mig igenom det mesta som är oläst så kommer det ett gäng recensionsböcker eller så åker jag till Myrorna och förköper mig...

2009-09-02 @ 14:53:18
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0