laddar inför mässan

Vad är det med mig som gör att jag blir helt pirrig i kroppen så fort någon säger ordet "bokmässa"? I dag invigs den och det bloggas och twittras hej vilt från mässgolvet. Och själv sitter jag fortfarande här hemma och stampar lite otåligt i golvet. Först på lördag bär det av mot Göteborg. Den här gången får jag bilskjuts hel vägen fram till Svenska mässan, vilket känns väldigt lyxigt för en evig tågresenär som jag. Det negativa är att bilar är ett av de få fordon som jag inte klarar av att läsa i.
Jag har förstås redan börjat förbereda mig för två intensiva dagar. Mitt schema är färdigt och det är med viss irritation jag inser att jag kommer att missa Isabel Allende. Tyvärr har jag inte råd med något seminariekort, men det löser sig ju ändå på söndagen då allt ingår i entrébiljetten. Alltså ser jag fram emot att få lyssna på bland annat Sara Kadefors, Anna Jörgensdotter och Anneli Jordahl. Och Monika Fagerholm i samtal med Martina Lowden, det kan ju bli hur bra som helst!
Strax ska jag sticka iväg och köpa en rejäl påse naturgodis med mycket nötter (ett måste på mässan), några chokladkakor och en stor klase bananer (också ett måste).

Kommentarer
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

vad kul, ser fram emot din rapport! och samtal mellan lowden och fagerholm lät som en dröm. Ha så roligt!

2009-09-26 @ 07:45:56
URL: http://www.ordochingavisor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0