bokrapport mars
Mars har på alla sätt varit en bättre månad än februari. Ljusare, gladare, och med en frisk busig katt i hemmet igen. Dessutom fick jag ganska mycket läst också:
Sonja Hartnett - Fjäril
Moa Herngren - Jag ska bara fixa en grej i köket
Nick Cave - The Death of Bunny Munro
Maggie Steifvater - Frost
Andrzej Sapkowski - The Last Wish
Deborah Curtis - Beröring långt ifrån
Börje Lindström - Annas dagbok
Jesper Lundqvist - Landgörst
Ljudböcker
Ann Heberlein - Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
Marie Hermanson - Svampkungens son
Bäst i mars: Nick Cave var oväntat bra. Helt galen och ganska snuskig, men bra. Jag gillade också The Last Wish, riktigt schyst polsk fantasy. Och Landgörst förstås, för att han är Landgörst helt enkelt.
Sämst i mars: Jag hade rätt stora förväntningar på Deborah Curtis bok om Ian Curtis och Joy Division. Tyvärr blev det mest pannkaka av det, i min mening. Alldeles för splittrat och internt, och i det stora hela fattar jag inte vad hon egentligen ville med den här boken.
Sonja Hartnett - Fjäril
Moa Herngren - Jag ska bara fixa en grej i köket
Nick Cave - The Death of Bunny Munro
Maggie Steifvater - Frost
Andrzej Sapkowski - The Last Wish
Deborah Curtis - Beröring långt ifrån
Börje Lindström - Annas dagbok
Jesper Lundqvist - Landgörst
Ljudböcker
Ann Heberlein - Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
Marie Hermanson - Svampkungens son
Bäst i mars: Nick Cave var oväntat bra. Helt galen och ganska snuskig, men bra. Jag gillade också The Last Wish, riktigt schyst polsk fantasy. Och Landgörst förstås, för att han är Landgörst helt enkelt.
Sämst i mars: Jag hade rätt stora förväntningar på Deborah Curtis bok om Ian Curtis och Joy Division. Tyvärr blev det mest pannkaka av det, i min mening. Alldeles för splittrat och internt, och i det stora hela fattar jag inte vad hon egentligen ville med den här boken.
Kommentarer
Trackback