läsrapport juli (vampyrspecial)

Jag har varit extremt dålig på att uppdatera den här bloggen, vilket får mig att fundera över om jag vill ha kvar den eller ej. Det känns som om den är i behov av en rejäl upprustning. Den här månadens läsning har hur som helst nästan uteslutande ägnats åt ett väsen som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, nämligen vampyren.

Camilla Lagerqvist - Ciruksflickan
Anna Höglund - Vampyrer: En kulturkritisk studie av den västerländska vampyrberättelsen från 1700-talet till 2000-talet
Nancy A. Collins - Sunglasses After Dark (omläsning)
P.C. & Kristin Cast - Betrayed
Birgitta Stenberg - Alla vilda (ljudbok)
Charlaine Harris - Dead as a Doornail
Richelle Mead - Frostbite
Stephanie Meyer - Bree Tanners andra liv (ljudbok)
Barbara Hambly & Martin H. Greenberg (red) - Sisters of the Night
Richard Matheson - I am Legend

Åtta vampyrböcker allt som allt. Och då har jag inte räknat alla de artiklar och essäer och annat som jag satt i mig under kursens gång. På fredag är det inlämning och jag håller som bäst på att lägga sista handen vid min uppsats som handlar om hur kvinnliga vampyrer gestaltas i modern (ungdoms)litteratur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0