bokrapport januari

Resultatet av årets första läsmånad blev följande:

Robin McKinley - Sunshine
Elizabeth Hand - Mortal Love
Mats-Eric Nilsson - Den hemlige kocken
Irène Némirovsky - Ensamhetens vin
Gull Åkerblom - Silverkniven
Charlaine Harris - Dead Until Dark
Melissa Marr - Ink Exchange
Charlaine Harris - Living Dead in Dallas

Bäst i januari: Sunshine. Helt enkelt en riktigt bra vampyrroman helt i min smak. Fast Mortal Love var också väldigt bra. Recensioner på dem kommer senare på Catahya

Sämst i januari: Silverkniven. Jag trodde verkligen att jag skulle gilla den här, men... Den är ju både hästbok och vampyrroman i ett, och jag är trots allt både gammal hästtjej och vampyrdiggare. Men det visade sig att vampyrer inte är särskilt övertygande som ridlärare. Eller åtminstone inte de här vampyrerna. Läs gärna min recension av boken i Hallandsposten.

Antal vampyrromaner: Fyra stycken! Det är nästan som på den gamla goda tiden då vampyrromaner var så gott som det enda jag läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0