bokrea trots allt

Vi hade ett strålande väder i Halmstad i dag, det bästa länge, nästan så att man började undra om det var vår på väg. Därför passade det bra att ta en tur ner till centrum och kolla in bokrean. Men först lämnade jag en ganska rejäl kasse med utsorterade böcker till Kattfotens loppis, och väl där kunde jag förstås inte låta bli att kolla om de hade något spännande inne. Hittade Kvinnorummet av Marilyn French, en gammal feministklassiker som jag ännu inte läst. Lite slitet exemplar, men helt okej för 10 kronor.
Sen begav jag mig till Halmstads bokhandel och hittade snabbt Sputnikälskling av Haruki Murakami och slog till på den. Plockade sen åt mig en samling med Elsa Graves dikter för ynka 29 kronor. Och eftersom bokhandeln hade specialerbjudande på pocketböcker, 35 kronor styck, så kunde jag inte låta bli att köpa Karolina Ramqvists Flickvännen, som jag varit nyfiken på ett tag nu. Allt som allt kostade det mig bara 143 kronor, vilket jag anser mig ha råd med trots alla veterinärkostnader. Katten mår för övrigt betydligt bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Låter som du hade en härlig dag!!!

2010-02-28 @ 20:03:33
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Gothique

Den bästa på länge. Avrundade den dessutom med läsning och kattgos :)

2010-03-01 @ 18:26:51
URL: http://gothique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0