bokrapport maj

Jag hade hoppats på att hinna med ytterligare ett par romaner i maj, men elva böcker är ju inte så illa det heller.

Maja Lundgren - Mäktig Tussilago
Kerstin Ekman - Mordets praktik (ljudbok)
John Ajvide Lindqvist - Lilla stjärna
Lisa Bjärbo - Det är så logiskt alla fattar utom du
Mikael Niemi - Skjut apelsinen
Kerstin Thorvall - Det mest förbjudna
Audrey Niffenegger - Her Fearful Symmetry
Bodil Malmsten - Sista boken från Finistére (ljudbok)
Jonas Karlsson - Det andra målet (ljudbok)
Jacqueline Wilson - Tvillingsjälar
P.C. & Kristin Cast - Vampyrens märke

Bäst i maj: Her Fearful Symmetry, en helt lysande spökhistoria som känns både klassisk och modern samtidigt.

Sämst i maj: Vampyrens märke som mest känns som en klumpig korsning mellan Harry Potter och Twilight. Okej, jag tillhör väl inte direkt målgruppen längre, men jag misstänker att jag inte skulle ha gillat det här ens då jag gjorde det.

Månadens överraskning: Det andra målet, som jag valde av en slump för att jag verkligen behövde en ljudbok och inte hittade något annat som tilltalade mig. Det visade sig vara en riktigt underhållande och smart novellsamling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0