bokköp + välgörenhet = bäst

Jag må ha lånestopp från biblioteket, men jag har aldrig sagt något om köpstopp. Det känns inte särskilt motiverat med tanke på att runt 75 % av alla mina bokköp är second hand, för det mesta från Byring och Bråte, vilket innebär att pengarna går till Amnesty. Alltså blir det ren välgörenhet att köpa böcker, och vem kan motstå det?
I onsdags var vi där för att lämna ifrån oss en gitarr och några CD-hyllor som blivit överflödiga, men som vanligt kunde jag inte låta bli att ta en tur förbi bokavdelningen. Det visade sig vara en bra dag för bokköp, tre fina pocketböcker blev det.

 

Efter att ha läst Siri Hustved i bokcirkeln blev jag  förstås nyfiken på maken Paul Auster, och nu har jag hela New York-trilogin i ett och samma band.

Vadå vegan av Lisa Gålmark kan vara boken som får mig att ta steget från vegetarian till vegan (för närvarande är det mest min bekvämlighet som står emellan). Hur som helst är den full av bra tips för oss som inte vill äta djur.

Sarah Waters har jag hört en hel del om från olika håll och titeln Kyssa sammet är ju nästan oemotståndlig i sig själv.

 



Kommentarer
Postat av: Hellre barfota än boklös

Vadå vegan är verkligen bra. De andra två har jag inte läst men är väldigt nyfiken på Sarah Water's författarskap.

2010-03-25 @ 13:45:43
URL: http://hellrebarfotaanboklos.blogspot.com/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Bra fynd! Jag älskar Auster, och Kyssa Sammet har jag tänkt läsa ungefär hur länge som helst.

2010-05-04 @ 17:06:23
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0