nanowrimo på mitt sätt

November är som bekant numera lika med National Novel Writing Month (NaNoWriMo). Utmaningen går ut på att skriva en roman (eller delar av en) på 50000 ord på en månad. Och det är ganska mycket arbete, kan jag intyga.

 

Jag har själv aldrig varit med i det här, och jag tänker inte vara det den här gången heller. Men det innebär inte att november kommer att vara helt utan romanskrivande för min del. Jag har bestämt mig för att köra mitt eget race och ta itu med redigeringen och korrekturläsningen av ett av mina redan färdigskrivna romanmanus. För jag har några stycken liggande. För mig har utmaningen nämligen aldrig legat i att skriva de där romanerna, utan i att arbeta vidare med dem, skriva om och finputsa dem. Arbetstiteln på romanen är Livsviktigt och det är en ungdomsroman, och det är ungefär allt jag kommer att avslöja om den här. Tanken är att jag vid månadens slut ska ha ett manus som är så pass genomarbetat att jag med gott samvete kan skicka det till förlagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0