every day is halloween

 

 

Sitter just och lyssnar på min specialkomponerade halloweenspellista på Spotify och vad passar då bättre än en liten Halloween-enkät från Glory Box.

 

Vilken hiskelig fiktionsfigur är du mest rädd för att möta på Halloween?

Utomjordingar. Jag har alltid varit livrädd för utomjordningar, kvittar om de är onda eller goda Fick mardrömmar om E.T som barn. Fast minus utomjordningar i Star Trek, de brukar inte vara särskilt läskiga.

 

Michael Myers eller Jason Voorhees?

Myers, om jag måste välja. Gillar mina monster sofistikerade.

 

Freddy Krueger eller Pinhead?

Pinhead förstås, i enlighet med ovan nämnda preferenser, samt för att jag dyrkar Clive Barker. Dessutom har Pinhead alltid de bästa replikerna.

 

Vilken kuslig bok skulle du vilja se filmatiserad?

Någon av Poppy Z. Brites böcker. Jag tror att Drawing Blood skulle kunna bli grym som film.


Kommentarer
Postat av: pål

Ah, vilket bra val. Och visst skulle den bli bra som film. Bra socialrealism uppblandat med de drömlika scenerna i Birdland.

2010-10-29 @ 22:50:23
URL: http://varldenskabrinna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0