tegelstensutmaningen - uppdatering

Tidigare i höst hakade jag på Ord och inga visors tegelstensutmaning, som går ut på att man ska läsa minst två riktigt tjocka böcker, så kallade tegelstenar, innan hösten är slut. Jag valde Drood av Dan Simmons och Blonde av Joyce Carol Oates.

 

Hur har det då gått? Inte jättebra, måste jag medge. Än så länge har jag bara hunnit 262 sidor in i Drood, vilket är min första bok i utmaningen. Till stor del beror det på att jag tvingats simultanläsa flera böcker samtidigt, eftersom jag har ett berg av recensionsböcker som måste skrivas om.

 

Över huvud taget har jag extremt mycket läsande framför mig i höst, eftersom jag dels är med i två olika bokcirklar, i en som deltagare och en som ledare, och dels tagit på mig en del andra intressanta uppdrag som innebär mycket läsning. Och allt det där utöver mitt ”vanliga” jobb som bokrecensent på Hallandsposten.

 

Jag ojar mig medan min sambo mumlar något om ”lyxproblem”. Men faktum är att det mesta av den här veckans fritid kommer att tillbringas i soffan med en bok. Så ärligt talat, jag har nog ingen rätt att klaga.


Kommentarer
Postat av: Annika

"dels tagit på mig en del andra intressanta uppdrag som innebär mycket läsning" låter onekligen spännande

:-)

2010-09-29 @ 20:28:25
URL: http://alkb.se
Postat av: Pomegranate

Hej Gothique, jag upptäckte att vi ska läsa samma bok i Tegelstensutmaningen, Drood. Ska bli kul att följa dina framsteg, själv började jag alldeles nyss så du ligger långt före mig. Kommer att nöja mig med två tegelstenar och funderar på om den andra ska bli Jonathan Strange och Mr Norell eller om jag ska ta Michel Fabers Sugar...Fin blogg förresten!

2010-09-29 @ 22:37:55
URL: http://pomegranateclub.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0