bokrapport juli

En något sen rapport, jag vet. Juli var visserligen min semestermånad, men nu börjar saker och ting dra igång igen, och blogget har legat nere. Ska dock försöka få igång lite akttivitet här igen i höst. Men först förra månadens böcker:

Justin Cronin - The Passage
Richelle Mead - Last Sacrifice
Simona Ahrnstedt - Överenskommelser
Sara Kappelin - Stora sorg
Jane Austen - Emma
Steinunn Sigurdardottir - Hundra dörrar i brisen
Neil Gaiman - Death: The High Cost of Living
Sarah Waters - Nattvakten (ljudbok)

Månadens bästa: The Passage som var precis vad jag behövde efter ett skov med mindre intressanta böcker.

Månadens sämsta: Nä, det var inget dåligt den här gången.

Månadens överaskning: Att jag faktiskt gillade Överenskommelser trots att den inte alls är min typ av bok. Men bara för att bevisa att Ahrnstedt inte har det minsta gemensamt med Jane Austen (så som viss blurb hävdar på omslaget) var jag tvungen att läsa Emma nästan direkt efteråt. Och nej. Ahrnstedt och Austen har absolut inget gemensamt, men de är bra var och en på sitt håll ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0