bokrapport december

Jul- och nyårshelgen har inte riktigt bjudit på så mycket läsning som jag hade hoppats, antagligen för att jag faktiskt jobbat en hel del. Nu ser jag i stället fram emot trettonhelgen, som blir min verkliga semester och då det förhoppningsvis ska hinna klämmas en bok eller två. Decembers resultat blev alltså följande:

 

Karolina Ramqvist – Flickvännen

Alaa al-Aswany – Yacoubians hus

Jocye Carol Oates – Blonde

Sarah Waters – Kyssa sammet

Jonas Jonasson – Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (ljudbok)

Per Hagman – Vänner för livet (ljudbok)

 

Bäst i december: Kyssa sammet, vilken jag sträckläste över julen. Omöjlig att släppa.

Sämst i december: Vänner för livet. Jag gick inte alls igång på den här berättelsen, seg och tjatig och nästan omöjlig att koncentrera sig på, åtminstone i ljudboksformat.

 

Sen måste jag tillägg att jag inte heller fattar hypen kring Hundraåringen... Visst, den var smårolig och fyndig, men inte så mycket mer. Jag skulle nog inte ha läst den alls om inte ett flertal personer i min omgivning bedyrat hur fantastiskt bra den var. Nå, jag kan bara konstatera att jag, som vanligt, är mot strömmen igen.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym





Per Hagman försöker så mycket vara en lidande konstnär som kryssar mellan krogen och psykakuten...

Men blir mest en andraklassens lundell, och då är lundell ändå i sin tur en pinsam efterapare av de amerikanska beatnikförfattarna.

Tvi, tvi, tvi.

2011-01-07 @ 18:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0