bokrapport juni
Sommaren har kommit igång på allvar och jag har faktiskt hunnit vara ledig en hel vecka redan, vilket gett utslag på lässtatistiken. Allt det här hanns med under juni, vilken rivstartade med tre vampyrböcker på raken:
Richelle Mead – Blood Promise
Richelle Mead – Spirit Bound
Katarina Harrison Lindbergh – Vampyrernas historia
Kristian Lundberg – Och allt skall vara kärlek (ljudbok)
Bodil Malmsten – Mitt första liv – Den gudarna älskar dör inte (ljudbok)
Johanna Nilsson – Lilla Darling
Monika Fagerholm – Glitterscenen
Alex Schulman – Att vara med henne är som att springa upp för en sommaräng utan att bli det minsta trött (ljudbok)
Jenny Diski – På tunn is – En resa till Antarktis
John Green – Var är Alaska?
Francoise Sagan – Ett moln på min himmel
Frida Edman – De inneboende
Hitomi Kanehara – Ormar och piercing
Bäst i juni: Vampire Academy-böckerna var klart mest spännande, så till den grad att jag klämde två böcker, sammanlagt 990 sidor, på fem dagar. Fagerholm var vackrast och Harrison Lindbergh den intressantaste.
Sämst i juni: Alex Schulman är kanske inte den som skriver sämst, men han var klart tråkigast.