bokrapport september

Höst och böcker går hand i hand, inte sant? Nu när det börjar bli lite kallare och mörkare finns ingenting bättre än att stanna i soffan med en kopp te och en bra bok. Antar att det är en av anledningarna till att det blivit så mycket läst den här månaden.

Sofia Nordin - Gå sönder, gå hel
Åsa Anderberg Strollo - Hoppas
David Levithan - En bit av mig fattas
Nina Bouraoui - Innan männen
Susan Hill - The Small Hand
Moa Eriksson Sandberg - Söta pojkar är bara på låtsas
Bengt Ohlsson - Gregorius
Maja-Maria Henriksson - Inte på riktigt inte på låtsas
Marie NDiaye - Tre starka kvinnor
George R.R. Martin - A Clash of Kings

Bäst i september:
Jag har så totalt snöat in på A Song of Ice and Fire, fast det är en lång serie som består av tegelstenar. A Clash of Kings var visserligen inte lika lätt att komma in i som första boken, men den kompenserade för det i slutet. Sofia Nordin utmärker sig för sina klaustrofobiska stämningar och sitt glasklara språk.

Sämst i september: Utan att egentligen vara varken riktigt dålig eller ointressant lyckades Gregorius aldrig riktigt få grepp om mig. Läste den till bokcirkeln, och som sådan funkade den väl, men jag hade nog lagt den ifrån mig efter 20 sidor om jag inte haft den motivationen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0