bokrapport november

Det här håller på att förvandlas till en rekordläshöst för min del. Med tolv lästa böcker i november har jag redan passerat 100-strecket med råge i år. Och då har vi ändå en hel månad med läsning kvar...

Caitlin Moran - How to be a Woman
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren - Cirkeln
Jonathan Safran Foer - Äta djur
Alan Moore & David Lloyd - V for Vendetta
Naomi Novik - Hans majestäts drake
Elin Nilsson - Istället för att bara skrika
Anna-Leena Härkönen - Nej tack
Hans Koppel - Medicinen
Renate Nedregård - Mirakel
Bengt Ohlsson - Kolka
Gail Carriger - Soulless
Karl Ove Knausgård - Min kamp del 1 (ljudbok)

Månadens bästa: Trots att jag sen länge är skeptisk till långa serier, har jag nu lyckats ge mig på två nya på en och samma månad. Som dessutom är riktigt bra. Så bra att jag faktiskt måste fortsätta läsa. Jag pratar förstås om Naomi Noviks drakar och Gail Carrigers steampunkiga The Parasol Protectorate.

Månadens "jag fattar inte riktigt grejen": Nej, långa serier är inte min kopp te i och synnerhet inte Knausgårds Min kamp. Mitt intresse för boken varierade väldigt under läsningen (lyssningen), men även då det var på topp blev det aldrig så intressant att jag kände att jag verkligen måste läsa vidare. De kvarvarande fem delarna får nog vara för min del. 

Kommentarer
Postat av: homework answers

Reading is necessary for people. They get a new information when they do this.

2011-12-27 @ 15:20:54
URL: http://onlinehomeworkhelper.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0