julläsning

Julen närmar sig med stormsteg och jag sitter och grunnar på vad som skulle kunna lämpa sig som julläsning. Det är ju inte en helt oviktig fråga, och jag har skjutit upp beslutet in i det längsta.

 

Jag tänker något tjockt och episkt, eftersom jag i år faktiskt har ovanligt mycket ledighet kring jul. Så just nu står valet främst mellan Geroge R.R. Martins A Storm of Swords och Susanna Clarkes Jonathan Strange & Mr Norrell. Med tanke på släkten Starks valspråk känns ju just A Storm of Swords väldigt passande vid den här tiden på året, medan Jonathan Strange… känns mer gemytligt brittiskt, vilket inte heller är fel när man mest vill koppla av och mysa med en kopp te och lite god konfekt.

 

Knivigt beslut det här...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

För mig står valet mellan A Storm of Swords eller en hög med kortare böcker. Tar jag med tjockisen på julresan blir ju inget annat läst. ;)

2011-12-20 @ 23:11:11
URL: http://tystnad.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0