bokrapport oktober

Höstmys och böcker är uppenbarligen en oslagbar kombination. Fattar inte riktigt själv hur jag lyckats hinna med så mycket den här månaden, men en tunn diktsamling och ett gäng lättlästa recensionsböcker gör väl sitt till, antar jag.

Jon Kalman Stefánsson - Sommarljus, och sen kommer natten
Markus Zusak - Boktjuven (omläsning)
Johanna Nilsson - Gå din väg men stanna
Kim Thúy - Ru
Virginie Mouzat - Ingen riktig kvinna
Katarina von Bredow - Flyga högt
David Whitley - Midnattsmanifestet
Lin Hallberg - Vem är du Johanna?
Kerstin Ekman - Mordets praktik (omläsning)
Nina Bouraoui - Kärlekens geografi
Ingrid Olsson - Jag vill bara att du gillar mig
Tomas Tranströmer - Sorgegondolen
Nam Le - Båten

Bäst i oktober: Islänningen Jon Kalman Stefánsson överraskade och visade sig vara riktigt bra. Även Ru tillhör favoriterna den här månaden.

Sämst i oktober: David Whitleys fantasybok Midnattsmanifestet hade ett intressant upplägg och ett tänkvärt tema, men ändå tog det mer än halva boken innan jag kände mig ens måttligt intresserad av den. Den tog sig visserligen på slutet, men det är tvivelaktigt om jag orkar ge mig på del två.


Kommentarer
Postat av: Nattens bibliotek

Jon Kalman Stefanson är intressant. Han har nyligen kommit ut med sin tredje bok på svenska.

2011-11-02 @ 17:11:50
URL: http://www.minbokvarld.blogspot,com
Postat av: Nattens bibliotek

Jon Kalman Stefanson är intressant. Han har nyligen kommit ut med sin tredje bok på svenska.

2011-11-02 @ 17:12:23
URL: http://www.minbokvarld.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0