bokrapport mars

Jag håller fortfarande ett lästempo som förvånar till och med mig själv. Tolv böcker i mars, utan ens draghjälp från ljudböcker. Dessutom framträder ett tema, viktoriansk fantasy. Hela fyra böcker i den genren, även om Jonathan Strange i strikt mening är förviktoriansk.


Gail Carriger - Heartless
Liv Strömquist - Ja till Liv!
August Strindberg - Hemsöborna
Kristina Westerlund - Men ta tag i tyglarna då!
Lina Arvidsson - Det borde finnas regler
Lisa Bjärbo - Allt jag säger är sant
Michèle Lesbre - Den röda soffan
Libba Bray - A Great and Terrible Beauty
Ann-Christin Gramming - Köp inte den här boken!
Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell
Gail Carriger - Timeless
Hanne Örstavik - Prästen

Bäst i mars: Att jag faktiskt läste klart Jonathan Strange & Mr Norrell, det tog ju bara sådär tre och en halv månad... Utöver det, Gail Carriger som vanligt, samt en ny bekantskap, Libba Bray. Ser fram emot att få läsa mer om hennes hjältinna Gemma Doyle.

Sämst i mars: Inga riktiga bottennapp den här gången.

Månadens fackbok: Köp inte den här boken! Lite spretig men inspirerande bok om köpstopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0