bokrapport juli

Jaha, vad har jag gjort under semestern egentligen? Uppenbarligen inte läst i alla fall. Bara 8 böcker! Och det var ingen av dem som var anmärkningsvärt tjock eller påfallande svår.  Det har bara inte blivit särskilt mycket läst.

 

Cannie Möller – Draksystrar

Vigdis Grimsdottir – Grandavägen 7

Amanda Hellberg – Jag väntar under mossan

Charlotte Brontë – Jane Eyre (omläsning)

Curtis Sittenfeld – I en klass för sig

Carolina Fredriksson – Flod

Kristina Sandberg – Att föda ett barn

Ingamaj Beck – Kärlekens benämningar


Bäst i juli: Att föda ett barn. Jag är svag för böcker med lite feel bad-känsla.


Sämst i juli: Jag kom aldrig riktigt in i Draksystrar, trots det lovande upplägget (drakar, Skottland, magi). För många mystiska ingivelser och plötsliga impulser för min smak.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0