bokrapport juli
Jaha, vad har jag gjort under semestern egentligen? Uppenbarligen inte läst i alla fall. Bara 8 böcker! Och det var ingen av dem som var anmärkningsvärt tjock eller påfallande svår. Det har bara inte blivit särskilt mycket läst.
Cannie Möller – Draksystrar
Vigdis Grimsdottir – Grandavägen 7
Amanda Hellberg – Jag väntar under mossan
Charlotte Brontë – Jane Eyre (omläsning)
Curtis Sittenfeld – I en klass för sig
Carolina Fredriksson – Flod
Kristina Sandberg – Att föda ett barn
Ingamaj Beck – Kärlekens benämningar
Bäst i juli: Att föda ett barn. Jag är svag för böcker med lite feel bad-känsla.
Sämst i juli: Jag kom aldrig riktigt in i Draksystrar, trots det lovande upplägget (drakar, Skottland, magi). För många mystiska ingivelser och plötsliga impulser för min smak.