bokrapport januari

Januari har bjudit på ovanligt många tillfällen till att lyssna på ljudböcker, så jag har hunnit med nästan lika många såna som "vanliga". Och tur är väl det, annars hade statistiken för den här månaden sett bedrövlig ut. Så här blev det i alla fall:

Gail Carriger - Changeless
Chimamanda Ngozi Adichie - Lila hibiskus
Tomas Bannerhed - Korparna (ljudbok)
Stephen King - Revolvermannen (ljudbok)
Gail Carriger - Blameless
Helena von Zweibergk - Anna och Mats bor inte här längre (ljudbok)
Philippe Grimbert - Hemligheten
William Heinesen - Laterna Magica - Nya minnesnoveller"
Marie Hermanson - Himmelsdalen (ljudbok)
Susan Faludi - Den amerikanska mardrömmen
Stephen King - De tre bli dragna (ljudbok)

Bäst i januari: Det är svårt att slå Alexia Tarabotti. Gail Carrigers The Parasol Protectorate fortsätter att underhålla stort.

Sämst i januari: Ingen var egentligen dålig, men William Heinesen skulle jag nog inte ha tag mig an om det inte vore för den Nordiska läsutmaningen.

Månadens fackbok: Jo, jag ska ju försöka läsa en i månaden. Först ut blev Susan Faludi med Den amerikanska mardrömmen. Fascinerande och skrämmande om mytbildningen i amerikansk media efter 9/11, med betoning på könsrollerna.

Månadens överaskning: Att jag äntligen kommit igång med Stephen Kings epos Det mörka tornet som jag tänkt läsa ett tag nu. Del 1 till 4 finns som ljudböcker, så det är bara till att lyssna vidare.

Kommentarer
Postat av: Lena

Var Lila hibiskus lika bra och välskriven som En halv gul sol?

2012-02-02 @ 22:44:45
URL: http://pocketworld.blogg.se/
Postat av: Gothique

Ja, jag tycker det. Väldigt imponerande för att vara en debutbok.

2012-02-03 @ 16:41:03
URL: http://gothique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0