bokrapport juni

Jag har inte bara varit en seg bokbloggare, jag har varit en seg läsare också. Bara 10 böcker den här månaden, varav 4 var riktiga tunnisar och bara en rejäl tegelsten.

Lena Einhorn - Siri (ljudbok)
Kristian Lundberg - Och allt skall vara kärlek (omläsning)
Aase Berg - Liknöjd fauna
Jessica Hardiman - Valentin - Den magiska drycken
Amanda Hellberg - Tistelblomman
Helena von Zweibergk - Sånt man bara säger (ljudbok)
Gillian Flynn - Dark Places
Linda Boström Knausgård - Grand Mal
David Nicholls - En dag (ljudbok)
Libba Bray - The Sweet Far Thing

Månadens bästa: Tistelblomman kanske? Eller Dark Places? Eller kanske Libba Bray igen? Nej, jag kan inte bestämma mig ...

Månadens sämsta: Pass ...

Månadens överraskning: Helt klart började jag med fel Knausgård. Karl-Ove imponerade inte särskilt mycket på mig, men Linda Boström Knausgård visade sig vara en riktigt intressant bekantskap. Suggestiv, klaustrofobisk och poetiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0